Projekt dofinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Województwa Śląskiego na lata 2021-2027 w zakresie Działania 6.2 Kształcenie ogólne.
Celem projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych 96 dzieci (53 dziewczyn oraz 43 chłopców), w tym 11 z orzeczeniami (4 dziewczyny 7 chłopców) i 17 z opiniami PPP (2 dziewczyny, 15 chłopców) czyli 79 % uczniów uczących się w dwóch szkołach: Niepublicznej Szkole Podstawowej „Elementarz" i Niepublicznej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I Stopnia „Elementarz" w Katowicach poprzez organizację 936 godzin dodatkowych zajęć prowadzących do wszechstronnego rozwoju dzieci, wzrostu ich umiejętności i kompetencji i wyrównania szans edukacyjnych w trakcie 1188 godzin zajęć kompensacyjnych oraz szkoleń dla 35 nauczycieli (33 kobiet, 2 mężczyzn). Cel zamierzamy osiągnąć poprzez zapewnienie odpowiednich warunków do rozwijania indywidualnego potencjału dzieci, tak by w przyszłości umożliwić im pełnię rozwoju osobistego na miarę swoich możliwości oraz pełne włączenie w życie społeczne.
W projekcie przewidziano następujące zadania:
1. Szkolenia dla nauczycieli
2. Zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej
- terapia ręki
- treningi umiejętności społecznych
- terapia psychologiczna
- terapia pedagogiczna
- terapia SI
- zajęcia logopedyczne
- zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
- terapia biofeedback
- spotkania z psychologiem/pedagogiem
3. Zajęcia wspierające zdrowie psychiczne
- arteterapia
- muzykoterapia
4. Zajęcia świetlicowe
- zajęcia wyciszające „Kąciki ciszy"
Założenia koncepcyjne Projektu w dużej mierze zostały oparte na koncepcji BLP (Building Learning Power) – Budowanie mocy uczenia się oraz metodach i materiałach wypracowanych przez Fundację „Elementarz" w projekcie Szkoła Ćwiczeń. Działania zaplanowane w projekcie mają na celu kształtowanie kompetencji, które umożliwią osobom uczącym się osiągnięcie sukcesu i zapewnią włączenie w życie społeczne.
Zajęcia będą realizowane zgodnie z Rozp. MEN z 9.08.2017 r.
Wszystkie zadania realizowane będą w okresie VIII 2024 – VII 2025 r.